ΘΕΜΑ: ΟΔΗΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΑΠΑΤΗΣ
Αγαπητοί ξενοδόχοι,
Mε αφορμή την εκ νέου εμφάνιση κρουσμάτων με ζημιωθείσες ξενοδοχειακές μονάδες στη Ζάκυνθο και στα Χανιά , σας κοινοποιούμε την ενημέρωση που λάβαμε από την Διεύθυνση καρτών τράπεζας, ως προς την πρακτική που ακολουθούν οι φερόμενοι ως δράστες απάτης για να γνωρίζετε πώς θα πρέπει να ενεργείτε σε παρόμοιες περιπτώσεις:
«Αρχικά , γίνεται η κράτηση (μέσω e-mail ή στο site της επιχείρησης) και σαν εξ αποστάσεως μέσο πληρωμής χρησιμοποιείται από τον «πελάτη» μια πιστωτική κάρτα που , όπως αποδεικνύεται εκ των υστέρων , ανήκει σε άτομο που δεν γνωρίζει τίποτα για τη συναλλαγή. Ο «πελάτης» είναι συνήθως ιδιώτης ή ταξιδιωτικός πράκτορας που κάνει κράτηση για γκρουπ τουριστών.
Αφού γίνει η χρέωση της πιστωτικής κάρτας και μερικές ημέρες πριν την ημερομηνία άφιξης , ο «πελάτης» ακυρώνει την κράτηση επικαλούμενος λόγους ανωτέρας βίας και ζητεί από την επιχείρηση να του επιστρέψει το ποσόν της κράτησης σε δικό του όμως τραπεζικό λογαριασμό αντί του λογαριασμού της πιστωτικής κάρτας με την δικαιολογία ότι η πιστωτική του κάρτα έχει κλαπεί και έχει ακυρωθεί(αν ο «πελάτης» είναι ταξιδιωτικός πράκτορας ζητεί αντίστοιχα να του καταβληθεί με τον ίδιο τρόπο και η προμήθεια του).
Με τον τρόπο αυτό οι φερόμενοι ως δράστες έχουν κατορθώσει να εξαπατήσουν πολλές επιχειρήσεις του κλάδου εκμεταλλευόμενοι την καλή πίστη και ενδεχομένως την ελλιπή γνώση των υπαλλήλων σε ότι αφορά τους κανονισμούς που διέπουν τις συναλλαγές με πιστωτική κάρτα.
Για την πρόληψη τέτοιων κρουσμάτων απάτης , θα πρέπει να έχετε ως κανόνα το εξής:
«Σε περίπτωση ακύρωσης της συναλλαγής, που έχει πληρωθεί μέσω πιστωτικής κάρτας μην αποδίδετε ποτέμετρητά στον πελάτη ή σε άλλο τραπεζικό λογαριασμό του, αλλά πιστώστε τη συναλλαγή στο λογαριασμό της ίδιας πιστωτικής κάρτας που είχατε χρεώσει αρχικά».